top of page

Verweer van die goddelike: God se krag vertoon in die natuur


'n klein seilbootjie wat in 'n donderstorm vaar
Die Here is goed, 'n vesting in die dag van benoudheid; en Hy ken die wat by Hom skuil. Nahum 1:7

Ek hou van donderstorms. Hier waar ek bly, kry ek my versadig met hulle – in die somer darem. Anders as my ouma maak ek die gordyne oop wanneer ek die dreuning hoor en vereer daardie ligflitse. Ek hou op waarmee ek besig is en verwonder my. My jong dogter het nie altyd in my entoesiasme gedeel nie. Ek moes vir haar verduidelik hoekom ek so lief is vir storms. Die God wat ons liefhet, maak daardie storms. Ek moes vir haar verse wys soos...wel, die hele Job 37. Om God se krag in die natuur te illustreer.


Hoor aandagtig die donder van sy stem en die geluid wat by sy mond uitgaan. Hy laat dit los onder die ganse hemel en sy weerlig tot aan die eindes van die aarde... Hy doen wonderlike dinge wat ons nie kan begryp nie... Want Hy sê vir die sneeu: 'Kom op die aarde,' so ook vir die sagmoediges reën en tot die swaar reën van sy krag... en hulle word omgedraai deur sy leiding, sodat hulle kan doen wat Hy hulle ook al beveel op die aangesig van die bewoonde aarde. Hy laat dit kom, hetsy vir teregwysing, of vir sy land of vir genade.”


God gebruik die storms


Ons kan verdwaal in die skoonheid van die poësie van Job, maar het jy daardie laaste vers vasgevang? Hy maak nie net die storms nie Hy gebruik dit ook. Ja, hulle is ontsagwekkend, maar hulle is ook prakties. Ons weet almal dat die aarde reën nodig het, so daar is daardie gebruik, maar ook vir regstelling. Vir genade?

 

Vir regstelling


Matteus 28:23-27 gee vir ons 'n voorbeeld: “Daar het skielik 'n groot storm op die see gekom, sodat die skuit bedek was met die golwe. Maar (Jesus) het geslaap. Sy dissipels het na Hom toe gegaan en Hom wakker gemaak en gesê: “Here, red ons! Ons vergaan!” Hy antwoord: "Waarom is jy bang, kleingelowige?" Toe het Hy opgestaan en die winde en die see bestraf. En daar was ’n groot kalmte.”


God het daardie storm op die see van Galilea beplan, Hy het sy koers bepaal, en Hy het dit gebruik – net soos ons in Job gesê is. In hierdie geval het Hy die storm gemaak om dit te bestraf en die dissipels wat in vrees daarvoor gestaan het, reg te stel.


Vir genade


In Psalm 89:9 staan daar: “U heers oor die woedende see; as die golwe opkom, maak jy hulle stil.” Maar Hy doen dit nie altyd nie. Soms bedoel Hy hulle vir genade.


Handelinge 27 stel die toneel: “Ons is gewelddadig deur die storm geslinger. Die volgende dag het hulle vrag oorboord gegooi. Op die derde dag het ons die tuig van die skip met ons eie hande oorboord gegooi. Toe geen son of sterre vir baie dae verskyn het nie, en geen klein storm op ons was nie, het alle hoop dat ons gered sou word verlore... Nadat hulle lank van voedsel gebly het, het Paulus in hulle midde gestaan en gesê: “Manne, julle moes na my geluister het en nie van Kreta af uitgevaar het en hierdie besering en verlies opgedoen het nie. Maar nou raai ek julle aan om moed te skep, want daar sal geen lewensverlies onder julle wees nie, maar slegs van die skip. Want vanaand het die engel van God by my gestaan aan wie ek behoort en aan wie ek dien, en gesê: Moenie bang wees nie, Paulus. Jy moet voor Caesar staan. En kyk! God het vir jou gegee almal wat saam met jou vaar.' Daarom, manne, hou moed, want ek glo God dat dit presies sal wees soos dit aan my gesê is. Nietemin moet ons op ’n sekere eiland skipbreuk ly.”


God het sy dienaars Paulus en Lukas genadig deurdat hulle oorleef het, maar Hy wou ook genade betoon aan die Romeinse kaptein en bemanning, asook aan die inwoners van daardie “sekere eiland”. Almal van hulle het baie wonderwerke aanskou en drie maande lank die Goeie Nuus van Jesus Christus gehoor! Alles as gevolg van God se “barmhartige” storm.


Ons lug


Dit is nie moeilik om die sprong van storms van reën na storms van die lewe te maak nie. Net soos Hy die een in Sy alwetende planne gebruik, gebruik Hy die ander. Nie een is toevallig, kollaterale of sonder doel nie. Dit sluit dié in jou lewe en myne in.


Soms is dit in die ophou, in die stilte van die storm, dat Sy doel die beste bereik word. “Hy het die storm stil gemaak, en die seegolwe was stil. Hulle was bly omdat die waters stil was, en daarom het Hy hulle na hul verlangde hawe gebring.” Psalm 107:29-30


Soms is dit in sy meedoënloosheid dat Hy sy plan uitvoer. “Wees my genadig, o God, wees my genadig! Want my siel soek skuiling by U; in die skadu van u vleuels sal ek my toevlug maak totdat die verwoestende storm verbygaan.” Psalm 57:1


Soms is dit vir teregwysing en soms vir genade, maar dit is altyd vir jou beswil en tot Sy eer. Al die storms wat Hy vir jou verklaar en voorberei het, elke bevel en pad wat Hy gemaak het vir hulle om op te bou en af te stort, was, is nou en sal gebruik word. Glo dit. Internaliseer dit. Dit sal jou kop bo die water lig. Dit sal jou lei na 'n Rots wat hoër is as jy (Ps 61:2).


Waar kom dan wysheid vandaan? En waar is die plek van begrip?... God verstaan sy weg, en Hy ken sy plek... Toe Hy 'n bevel gemaak het vir die reën en 'n pad vir die weerlig van die donder, toe sien Hy dit en verklaar dit ; Hy het dit voorberei, ja, en dit deursoek.” Job 28:20-27



bottom of page